Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /mnt/web-data1/streetdance_cz/public_html/www/moduls/news/show_one.php on line 8

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /mnt/web-data1/streetdance_cz/public_html/www/moduls/news/show_one.php on line 9

MČR "Beat street" B2Balance Tour 2013

street dance life -  MČR

REPORT

Author: streetdancelife
15.06.2013, Nr. of subscription: 0, Viewed: 3890x

 

O víkendu 25. května až 26. května se v Městské hale Vodova v Brně konalo vyvrcholení taneční sezóny B2BALANCE TOUR 2013 - Mistrovství ČR hiphop a street dance formací pod největší českou taneční organizací Czech Dance Organization (CDO), kam se probojovali přes regionální kola a Mistrovství Moravy a Čech jen ty nejlepší choreografie a taneční teamy. Tradiční akce s názvem Beat Street (podle kultovního amerického filmu z roku 1984) pořádaná taneční skupinou BEAT UP, se konala již po deváté a letos tato akce svou rekordní návštěvností potvrdila svoji prestige a tradici. Beat Streetu se zúčastnilo přes 3000 tanečníků v 17 různých kategoriích a navštívilo jej okolo 2500 diváků. Beat Streetem prováděli a diváky bavili moderátoři ve světě street dance velmi známí Luigi a Sanchez, kteří v hale dokázali vytvořit úžasnou atmosféru.
 
   Sobotní část vyvrcholila soutěžemi v kategoriích Dospělí Street Dance Mistrovská Extraliga, Junioři Street Show Mistrovská extraliga a Dospělí Street Dance II. Národní liga. V nedělní části byly největším lákadlem pro diváky soutěže IDO Hip Hop Mistrovská extraliga, které probíhaly ve věkových kategoriích Children, Juniors, Adults a Adults 2. Vítězové IDO kategorií se mohou již teď těšit na účast na Mistrovství světa, kterou si zajistili právě výhrou na Beat Streetu. Za zmínku zajisté stojí vítězové dvou nejvýznamnějších kategorií (Dospělí Street Dance Extraliga a IDO Hip Hop Extraliga Dospělí), kterými se stali Dance Academy Prague Team a BDS Academy.
    Přehled finálových výsledků výše zmíněných kategorií naleznete na konci tohoto reportu.
 
   Velké díky patří zajisté Czech Dance Organization (CDO), která se na konání této velkolepé akce značně podílela. Beat Street se konal pod záštitou pana hejtmana JUDr. Michala Haška Jihomoravského kraje. Nemůžeme také opomenout zmínit partnery této akce, bez kterých by se Beat Street ani nemohl uskutečnit. Těmito partnery byli: generální partner B2Balance, TS Beat Up, Isoline, Meatfly, Snowbitch, Wegget, BBoy Spot, MTV, Diadora, Nutrend, Max Factor, Crystalex, Fatra, Top Dívky, Popcorn, Kiss Radio, Smart půjčka, Dancephoto.cz, Fotohned.cz, Ivideos.cz, Ideal-tour, Dance Life Expo a SDK Europe. Tímto bychom chtěli všem partnerům a sponzorům velmi poděkovat.
 
    V porotě se v průběhu Beat Streetu vystřídalo 13 špičkových porotců s top referencemi v tanečním oboru, a to jak z  České republiky, Slovenska, ale také ze Slovinska. Byli jimi: Uroš Kajzer, Vahe Akopjan Gagik, Ivo Štancel, Hana Drbohlav, Marcela Hrůzová, Filip Rančák, Jiří Hubený, Miro Olšavský, Zuzana Veselá, Tomáš Gábor, Tomáš Protivínský, Barbora Tomášková a Petr Velecký.
   Jelikož porotci jsou ti, kteří rozhodují o vítězích, rozhodli jsme se pro Vás udělat s porotci krátké interview, díky kterému se můžete dozvědět, jak právě oni vnímali Beat Street plus mnoho dalších užitečných názorů a rad:
 
 
Jak se porotcům na letošním Beat Streetu líbilo:
 
Tomáš P.: Byla tu určitě super atmosféra a i výkony tanečníků byly kvalitní. Líbilo se mi zejména to, že tu byly choreografie, které měli hrozně dobré choreografické nápady ve smyslu tvarů a přechodů, což vypadá super. Choreografové si s tím začínají hrát čím dál tím víc, už to není všechno to stejný přes kopírák: “šipka, Xko a stoupneme si cikcak”.
 
Uroš K. (přeloženo): Byl jsem opravdu překvapen jak dobří tanečníci v ČR jsou. Myslel jsem si, že Slovinsko (odkud pocházím) je taneční národ, ale mýlil jsem se: Česká republika je opravdu taneční národ. Viděl jsem spoustu dobrých choreografií, některé styly se lišily od těch, které se používají ve Slovinsku, ale je to velmi zajímavé sledovat ty odlišnosti. Viděl jsem spoustu oldschool stylů a byl jsem ohromen, zejména choreografií IDO HIP HOP Děti – MAGIC FREE GROUP, z těch jsem měl husí kůži.
 
Ivo Š. (přepsáno do češtiny): Mě na Beat Streetu nejvíce zaujala hlavně B-Fresh formace Street Dance junioři, ti vždycky dokážou vtáhnout lidi do děje. Ale také v hlavní kategorii v extralize mě velmi překvapili T-Bass – jak je poznám, tak většinou je to hrané na show a na srandu, ale teď předvedli brutální tancování. Tím jsem byl fakt ohromený. To byl obrat o 180 stupňů a šlo jim to super.
 
Marcela H. (přepsáno do češtiny): Na Beat Streetu byla skvělá atmosféra a řada skvělých formací. Nejvíc na mě zapůsobili B- Fresh junioři Street Dance formace, s choreografií Lost In Emotions. Přijde mi to úplně jako jiný level.
 
Miro O. (přepsáno do češtiny): Beat street jako takový se mi velmi líbil jako vždy. Prostředí a atmosféra je fakt krásná, co se týká choreografií tak mě jich hodně oslovilo,konkrétně by sem chtěl vyzdvihnut B-Original a choreografii Michala Zvary, dále T-Bass s choreografiemi od Fidlajse a od Sancheze, a Duck Beat svým stylem mě též velmi zaujali. A taky jedinečné provedení choreografie BDS Academy z dílny Dana Liptáka který odvedl pořádný kus práce! Dál mě na Beat Streetu bavila after party, tu sem si užil asi nejvíc. Prostě víkend jak má být.
 
Co porotci nejvíc na tanci oceňují
 
Tomáš P.: Nejvíc ocením, když je někdo odlišný (v dobrém slova smyslu), ať je to nápadem, kostýmem, stylem cítění tance. Ovšem nevybočovat za každou cenu J. Mám rád nápaditost, protože to posouvá všechny dopředu - když jeden vymyslí něco nového, další se snaží taky něco vymyslet. Taky oceňuji, když nějaká formace předvede úplně něco jiného, než jsem na ni zvyklý, konkrétně mě překvapiil B-Fresh juniorská formace – bylo to malinko víc artový a chvílemi až do contemporary a překvapilo mě, že junioři si s tímhle dokázali tak skvěle poradit.
 
Ivo Š.: Já osobně kromě originality oceňuji styl tancování, když někdo při tanci pěkně vypadá a umí to prodat. Srdce je podstatné, ale snažil jsem si vybírat spíše podle kvality tance. Ne jen aby choreografie byla super, ale aby ta taneční stránka byla vysoká. Tanec u mě musí být vždy nad choreografií.
 
Marcela H.: Já osobně oceňuji choreografie, které jsou něčím originální a kde je emoce, která mě vtáhne do tance, je tam cítit něco prožité, ne jen odtancované. A takové formace tu byly.
 
Uroš K.: Oceňuji, když někdo zatančí určitý prvek po svém. Také oceňuji, když jde na formaci vidět, že si to užívají a že je to baví. Mám rád, když formace dýchá a má dobrou energii.
 
Choreografie:
 
Tomáš P.: Je skvělý efekt, když jedou všichni v davu, synchronně a naplno, ale jak je to po celou dobu, tak ten efekt se naprosto ztratí. U některých skupin mám právě problém, žeformace je tak nabušená od začátku do konce, že ani nemám čas si odpočinout. Zase pokud je ta choreografie celou dobu roztříštěná do malých skupinek a nemá to moc synchro, tak už to pak skoro není choreografie. Záleží prostě na míře, jak moc se co použije.
 
Ivo Š.: Znám některé choreografie skupin z minulých let a určitě je skvělé, když nějaká skupina úplně změní styl vystupování. Na člověka to velmi zapůsobí a snažíme se porovnávat vystoupení s těmi z minulých let. Ale zase není potřeba se tlačit do toho, co člověku nejde.
 
Marcela H.: Oceňuji, když u některých choreografií mám pocit, jako bych četla knihu. Má to příběh, vtáhne to člověka do děje a hned to člověk jinak prožívá. Ovšem některé choreografie jsou sice emočně velmi silné, ale jedná se spíše vždy o smutný příběh, těžké téma na zpracování. Lidé si myslím mají raději veselé věci.
 
Hudba u choreografií
 
Tomáš P.: Co se týká různých gegů nebo hlášek – ok, pokud je tam třeba jeden a je dál nějak rozvinutý a je vtipný. Pokud je však na tom postavená celá formace, že se celá sestava zastaví, jeden člověk něco zakřičí a pak tančí dál, tak to je zbytečné a to až nesnáším. Je to ten nejjednodušší způsob jak postavit formaci s nápadem – je to jen tancování, kde se občas objeví nějaká hláška. Je to nejslabší co se nápadů týče.
 
Marcela H.: Co se hudby týče tak méně je někdy více. Byly tu formace, které měly hudbu až moc nasekanou, jeli více stylů a tím si pohoršili. Různé gegya hlášky jsou dobré, pokud jsou vtipné a doplňují choreografii.
 
Ivo Š.: Já osobně ani hlášky v hudbě nepotřebuji. Pokud někdo skvěle tančí, tak tyto věci vůbec nepotřebuje.
 
Uroš K.: Nemám problém, když je v hudbě více střihů, ale musí to být melodické, jako puzzle. Každá část do sebe musí zapadat. Preferuji mixovat odlišnou hudbu, ale je to vše o muzikalitě. Když stavíte choreografii na hudbu, je to jako poezie.
 
 
 
Hodnocení a výsledky soutěží:
 
Tomáš P.: Většinou první místa se u porotců sejdou a hodnotí stejně, až další umístění bývají víc rozhozené. Což je podle mě dobře, protože aspoň nikdo nemůže říct, že je porota domluvená nebo zaujatá. Každý člověk má jiný názor. Pokud lidi chtějí vědět proč dopadli tak, jak dopadli, je nejlepší se přijít zeptat a my jim rovnou můžeme odpovědět a vysvětlit proč jsme je dávali na dané místo. Určitě může fungovat zpětná vazba, ovšem pozitivní - spíše se zeptat v čem vidíme jejich nedostatky, ne nám začít nadávat – tím se nikam neposuneme. Buď si to můžou vzít lidi k srdci, a nebo si stát za svým a pokračovat v tom dál.
 
Ivo Š.: Já se rozhoduji podle síly okamžiku. Nejde říci, že se rozhoduji jen podle kvality tance nebo zas podle nápadu choreografie. Musí na mě choreografie co nejvíc zapůsobit a rozhoduji se přesně v tu chvíli. I proto byly známky občas hodně rozházené – někdo dal na kvalitu tance, někdo na tu show. Dokonce se mi stalo, že jsem jedny výsledky přehodil až po shlédnutí finále. Také málo která disciplína zde byla taková, kde by si někdo nečekaně dobře vylepšil výsledek a ovlivnil pořadí. Většinou jsou tři až čtyři týmy, které se mezi sebou poperou o první místo, zbytek je na nižší úrovni. Také nemám příliš rád, když soutěží děti - ty by měly mívat spíše nějaké festivaly, ne však soutěže. Mrzí mě pak, že jsou smutné z toho, že nevyhráli, i když měli třeba velmi silnou fanouškovskou základnu. Ale tím se my porotci nemůžeme nechat ovlivnit.
 
Marcela H.: Stalo se mi, že jsem měla dvě choreografie na stejné úrovni a každá vynikala v něčem jiném – v tu chvíli je těžké rozhodnout o jejich pořadí. Samozřejmě ne všichni porotci se shodnou na pořadí, ale nestalo se mi, že by nějaká skupina dopadla úplně odlišně, něž jsem ji hodnotila.
 
Miro O.: Já se v hodnocení řídím hlavně provedením techniky, a potom skoro na stejné úrovni hodnotím, jak se tanečníci dokážou vžít do hudby a jak věří tomu, co tancují. Snažím se neupřednostňovat styl, ale provedení, pocit, radost.
 
Rady pro choreografy na čem zapracovat
 
Tomáš P.: Co se vzdělávání tanečníků týče je určitě důležité, aby tanečníci byli co nejvíce všestranní. Ovšem pokud jde o stavění choreografií, je lepší vybrat jeden dva styly, ve kterých je skupina nejsilnější, a kde tedy můžou nejvíce vyniknout. Je zbytečné, aby např. děti dělaly pop, pokud nemají vůbec tušení, co pop znamená. Jako další bych poradil choreografům víc nápaditosti v kostýmech, je to často samá mikina, legíny a kšiltovka. Už to stačilo, pojďme už nebýt stejní.
 
Ivo Š.: Některé choreografie v sobě měly více stylů a když jim jeden nesedne, tak si tím pohorší oproti tomu, co dělali dobře. Zbytečně měli moc variant muziky, jeli více stylů a tím ukázali sice svoje silné stránky, ale i ty slabé, a tím si pohoršili.
 
Uroš K.: Mám jednu radu pro choreografy: buďte více otevření. Tanec je otevřená věc. To jak odlišně danou věc uděláte, udělá největší dojem.
 
    Snad jste se díky tomuto reportu dozvěděli pár zajímavých věcí, které Vám pomůžou dál se zlepšovat a příští rok na 10. ročníku Beat Streetu uvidíme ještě lepší tancování, než které jsme viděli tento rok!
 
Výsledky:
 
STREET DANCE EXTRALIGA DOSPĚLÍ
1. Dance Academy Prague Team – Brownies
2. Afresh Dance Community – Shake Well Before Use
3. B-Fresh – Stay In Game
4. T-Bass – Long Live
5. BDS Academy – LockDaHouzz
6. Beat Up – Není čas ztrácet čas
 
STREET DANCE EXTRALIGA JUNIOŘI
1. B-Fresh – Lost In Emotions
2. T-Bass Hradec Králové - AMBITION
3. FÉNIXDisciplína musí být
4. TŠ ROXTON- FIVE O       
5. DANCE WAYGood Vibrations 
6.Street Busters - BoutTa´Bubble
 
STREET SHOW EXTRALIGA JUNIOŘI
1. LIMIT D.C.Havířov - SUPERMANOVCI
2. CALIPSO Krnov - PIMP MY RIDE           
3. TAKT Liberec - ÚŘAD ZVÍŘAT   
4. DANCERS 4 YOU PRAHA - Differences between us      
5. EFEKT DANCE Brno - MJ FOREVER                 
6.PS Hroch Pardubice - O klukách bez kluků
 
STREET DANCE II. NÁRODNÍ LIGA DOSPĚLÍ
1. Beat Up – Gravitace
2. Beat Up – Smysly života
3. Rhythm elitte Crew – Informer
4. TS Duck Beat PŘEROV– Don´t Give A Duck
5. Fénix – Suit up!
6. BDS Academy – Hype Up
 
IDO HIP HOP EXTRALIGA DOSPĚLÍ
1. BDS Academy – Black Is Back
2. B-Original – Psycho Marathon            
3. TS Duck Beat Přerov– Shoeking
4. T-Bass Hradeck Králové– ChorEvo
5.-6. HB Dance Brotherz Territory – Chleba a srdce
5.-6. Team GJ – Heroes vs. Villains
 
IDO HIP HOP EXTRALIGA JUNIOŘI
1. MAGIC FREE GROUP – Twisted Elegance
2. B-Fresh Brno – The Rhythm In Me
3. BDS Academy – So Easy
4. TS Duck Beat Přerov – BOYS BOYS BOYS
5.MIGHTY CHAKE ZASTÁVKA – ARMY CAMP
6. TŠ ROXTON – SOUND OF MUSIC
 
IDO HIP HOP EXTRALIGA DĚTI
1. MAGIC FREE GROUP – 7th D.a.n.c.e. Ground
2. B-Fresh Brno – DO IT 4 LOVE
 
IDO HIP HOP EXTRALIGA DOSPĚLÍ II
1. T-BASS Hradec Králové – OLDIES but GOLDIES
2. MAGIC FREE GROUP – Nejmladší z nejmladších
3. TS NEON Žamberk – Get down
4. X-Trim – This man is my

 

 

Discussion - MČR "Beat street" B2Balance Tour 2013

For adding subscriptions, you have to sign in ! Thank You.

STREET DANCE LIFE - SUPPORT

Hip Hop Kemp SDK Europe
DANCE LIFE EXPO 2013

BEAT STREET

STREET DANCE LIFE - NEXT EVENTS

Nejsou žádné další akce
Nejsou žádné další akce
Nejsou žádné další akce
Nejsou žádné další akce
Nejsou žádné další akce

STREET DANCE LIFE - VIDEO


STREET DANCE LIFE - PROFILES

STREET DANCE LIFE - ADVERTISING

Street Dance Life Reklama

STREET DANCE LIFE - LAST ACTIVITY

» Eldzej added video
» F23 added event
» F23 added news
»  F dance Center and The Notorious IBE
» Ceczko joined to streetdancelife
» stitch left a comment for Anittka