MČR BEAT STREET 13
Street & Hip hop choreo
GRAND FINÁLE
CZECH DANCE MASTERS 2017
O víkendu 12. - 14.5. 2017 se konal již třináctý ročník dnes již prestižního BEAT STREETU, který je i zároveň již druhým rokem vyvrcholením největší české taneční tour CZECH DANCE MASTERS ve street & hip hop choreografiích a formacíchJ, a kam se probojovali přes regionální kola a následně zemská kola nejlepší „ díla“ dnes již většinou choreografů druhé a třetí generace.
Dovolím si i říct, že BT je takový český street dance svátek a setkání všech předních tanečních škol a teamů. Možná někdo ani netuší, ale v roce 2005, kdy se konal BEAT STREET v hale Vodova v Brně poprvé, se jednalo o velký zlom v podpoře naší street dancové komunity, protože do té doby mistrovství vždy probíhali společně s disco dance, show a art disciplínami, což se mě osobně tehdy vůbec nelíbiloJ. Navíc důležité z hlediska BT je potřeba podotknout, že brzy jsem jako organizátor akce podal návrh i na nová pravidla street dance choreografií, protože IDO HIP HOP FORMACE a následné MS má jasná specifika a klade spíše důraz z hlediska kvality samotné formace ( řešení prostoru – jednotlivých formací, přechodů, synchronizace, větší důraz na „strojenost“, interpretace, samozřejmě i na zpracování z hlediska hip hopu). Jak jistě dnes už všichni ví, street choreo má volnější pravidla a víc vychází z hip hop tanečních trendů a klade větší důraz na kreativitu a originalitu = hip hop a tak se soutěž stala otevřená opravdu všem, co se o street dance zajímají a můžou si tak vybrat, co jím víc vyhovuje .
Letos podruhé byla v historii BEAT STREETU porota mezinárodní a složená opravdu z tanečních street dance ikon ze čtyř evropských států: Mario Amigo Perez (SWE), Marcela Hruzova (SVK), Zizoe Veselá, Sanchez, Lady Mel, Wahe Akopjan ,Tomáš Pražák , Uroš Kajzer (SLO), Michal Černý, Nika Lehotská. I přesto byl zejména kolem českých porotců opět rozruch, což je podle mě způsobeno ze dvou důvodů:
1/ Každý vedoucí a choreograf už za ty roky ví, kdo jak porotcuje a má pohled na „rukopis“ konkrétního choreografa či taneční školy.
2/ Některé kluby jsou spíš zaměřeny na choreografii jako takovou, jiné kladou více důraz na hip hop techniky (zejména ty, které se věnují i freestylu a jsou ryze hiphopové).
Myslím si, že oba důvody jsou ale naprosto logické a Vše je v pořádku:) Systém kdy porotu navrhuje organizátor a pak schvaluje více než 20ti členná komise předních choreografů a vedoucích mi připadá velmi spravedlivá a pokud někdo „remcá“, tak by měl zkusit navrhnout ještě demokratičtější systém stanovení poroty, což si myslím, že není možné. Za snahu o demokracii moc děkuji nynějšímu vedení CDO, které se opravdu velmi snaží udělat ve všech směrech pro tanečníky maximum a Vše se konečně po 20 letech hýbe!!!. Na druhé straně jsem moc rád, že po BT jsem žádné negace směrem k porotě neslyšel, bezva . Ono probojovat se do samotného finále BT je velký úspěch a samozřejmě o vítězích a pořadí rozhodují už opravdu maličkosti a i výběr porotců na daný rok, který se snažím, aby byl vždy zhlediska hipecu i choreo vždy vyvážený:) Stačí se podívat i na hodnocení ve finále a každý uvidí, že ne vždy je Vše jednoznačné, což je způsobeno určitě i tím, že každý porotce dává třeba trošku větší váhu a víc na něho působí něco jiného:) Vítězem se pak stává ta choreografie, která předčí ostatní v průměru ve všech parametrech.
Ještě bych rád čistě za sebe jako organizátora podotknul, že si myslím, že by v rámci hodnocení choreografiíí měli mít porotci kromě kolonky technika a choreografie kolonku „ INTERPRETACE“ (místo celkové image apod., což to zahrnuje), protože přesně z tohoto hlediska jsou podle mě mezi soutěžními formacemi a choreografiemi největší rozdíly! Vůbec největší rozdíly pak samozřejmě dělá originalita pohybu a feelingu a style, čímž se vždy odprezentuje opravdu jen pár chorošek na BT. Samozřejmě porotci vycházejí ze svých dalších paramterů a poznámek, ale interpretace si myslím, že by měla být jednoznačně základní cca třetinovou váhu v hodnocení.
Letos jsme na BEAT STREETU rozjeli v rámci doprovodného programu zbrusu novou videomapping taneční hru: FAST DANCE & FURIOUS, jejichž cílem bylo v krátkém časovém úseku si zasoutěžit a pobavit se, aniž by se kladl důraz na konkrétní techniky. Doufám, že se Vám soutěž líbilaJ Na DanceLifu bude otevřena verze 2 a tentokrát už pro 200 tanečníků v jeden okamžik!.
Za zmínku stojí noví maskoti 2PAC a B.I.G. vytvořených dle legendárních rapperůJ od předních architektů v rámci městského divadla v Brně , kteří doprovázeli celou soutěž a měli opravdu nabitý program.
Nejúspěšnější choreografové letošního ročníku jsou dle výsledků v dospělácích Filip Růžička z Beat upu ( 2 mistrovské choreo) a v juniorské a dětské kategorii Pavla Loučková (3 mistrovské choreo) a Roxy Sadirová ( 2 mistrovské choreo). Klobouk dolů v tak obrovské celonárodní konkurenci .
A teď to nezajímavější - vyjádření porotců:
Marcela Hruzova
Najviac ma zaujali choreografie Bandana Hop od Domina a Carlosa, Pop In Machine od Zuzky Al a Luky Brown-a, Mahádéví od Waheho a Zizoe (ha! to nebude náhoda, že všetko sú to spolupráce - všetky hlavne pre ich kreativitu, odvahu experimentovať, dôraz na detaily a posledná zmieňovaná choreo aj éterickosť a až divadelný prejav, ktorý ma úplne uniesol až niekam do exotiky. Neskutočnú šťavu mal Nellyville od Kala, aj Explosion Of Funk od Carlosa a Domina, energiu a čistý flow zas Makeba od Fifu. Pamätám si aj kvalitné choreografie z II.ligy dospelákov - Ro Rodina od BDS Academy a Trosečníka od Beat Up-u. Beat Street je pre mňa originál, na ktorom je vždy veľa inšpirácie, krásnych choreografií a každým rokom cítiť, že je to pripravované srdcom-aj preto sa tam vždy teším! Držím všetkým palce, aby mali chuť a energiu naďalej tvoriť tak úžasné veci a verím, že na to je najväčšou umeleckou inšpiráciou život sám.
Tomáš Pražák
Největší výhodu Beat Streetu vidím v tom, že je profilovaný přímo pro street dance kulturu, tím pádem je celé dny opravdu na co koukat, protože tato akce umisťuje lidi a skupiny s podobným lifestylem na jedno místo. Pokud bych se měl vyjádřit k samotným choreografiím, tak je docela znatelné, kdo používá spíše kvalitní techniku tance a kdo je zaměřený spíše na choreografické záležitosti. V ideálním případě by se měli tyto dva faktory spojit. To je potom velmi příjemná podívaná Myslím, že level Beat Streetu je hodně vysoko a je skvelé vidět velké potenciály u spousty skupin.
Pokud bych měl něco vyzdvihnout, tak stojí za zmínku pár choreografií - FANTASY SELECTION za jejich najetou power show,DANCE ACADEMY PRAGUE - BONGO FLAVA za flow jak prase, B FRESH - EXPLOSSION OF FUNK za precizní true funk, ART FACTORY - BEZARTMASAKTORY za spojení b boys a koček do jedné velké hip hop pecky, LOLA'S DANCE - NELLYVILLE za vracečku do roku 2008 další na řadě bude zase B FRESH - BANDANA HOP děcka to strašně chápou! T-BASS - NETWORK těžce hluboká záležitost, STEELS - WHATEVER velmi originální přirozený pohyb, FDC - obecně pokročilé koncepty choreografií, BEAT UP - MAKEBA miluju tu pozitivitu a zpracování choreo, VIVA JUMP do děcek pumpujete super funk a všechno... MIGHTY SHAKE - ten jednorožec mi nedá spát Mohl bych psát asi dál, ale prozatím stačí Děkuju za zážitky a uvidíme se dalši rok .
Uroš Urzy Kajzer (SLO)
First of all, I must say that the high standard of organization, and I think that people organize it competitions must see Beat Street, because everything is perfect, the scene, the music, moderators, judges were all experts and professions and I think thats wery important that You got people who judge competitions a lot of expiriance and with that comes good judgemnt and fair judging! So much different knowledge, skills and creativity on one place ... all the formations were really unique, but most of all I remember Bongoflaver. It was not on the first place, but it was special to me. I do not know for sure who, but when you look a choreo and you feel the vibe, the music, the movement and the meaning, it just become part of you and for That i really love this choreography ... respect to all Czech dancers, now after this, i can just say Czech dancers are one of the top of dance nations in the word !!! Sending ya all love and respect from Vienna
Můj obdiv mají všichni, kdo měli tu odvahu se lišit a a přinést něco nového. Baví mě risk a odhodlání i si stát za svým. Nejvíce mě bavili „ Šátky od B - Fresh, Fusion od Roxton ( Mikee), Nelly od Kala, a Back to 2000 od Lukáše.
Chtel bych vice vidět origináních věcí , kde si choreograf ulítne a zatáhne nás do svého světa, jako např. Dano z BDS s Style Tributte.
Beat Street vnímám jako revoluční event, ktery změnil některé standarty a přepsal taneční historii v ČR, přiblížil k sobě dvě rozdilné komunity lidí a vice upřesnil podobu urban styles v pravém slova smsylu na soutežní platformě.
J.k. Sanchez
Beatstreet byl příjemnou akcí. I navzdory velkému počtu skupin se z mých očí nezdála nekonečná. Můj osobní názor – spousta skupin na mě působila podobným, ne-li stejným dojmem. Hudba a její použití jakoby se přes kopírák stále opakovalo. Je také vidět, že české choreografie jsou dosti artově založené (což mě osobně těší), ale také je vidět, že level tanečníků, kteří tyto choreografie tancuje nedosahuje nápadu daného choreografa. Mnohdy se dalo v choreografiích koukat jen na jedince a ne kompletně na celek (myslím hlavně dospěláky, protože u dětí je to něco jiného). Jako zastánce všech stylů a jejich využití mi občas chybí přesnost a dynamika pohybu. Velkým oříškem pro tanečníky je herecký výkon..nejsem sice perfektní herec, ale nemám rád tragické přehrávání. Každopádně některé choreografie mě potěšily natolik, že jsem odjížděl z Beatstreet příjemně naladěn .
Michal Černý
Letošní Beatstreet jsem si užil, obvzlášť sobotní extraligy. Za mě určitě palec nahoru pro Steels, Beat up Ostrava, B Fresh, Fantasy DC Praha, Fantasy Dance Studio a samo sebou Dance Academy Prague... od všech skupin jsme se dočkali originálních choreografií, které měli hlavu a patu a krásný pohybový slovník .
Lady Mel
Porotcovanie je jedno z mojich obľubených činnosti, ako všetko čo robim, lebo to robím najúprimnejšie a z celého srdca, v prvom rade sama k sebe, čiže milujem davať featback na čo koľvek, lebo som si vedomá svojich činov a stojim si za nimi. Aj keď sa veľa vysledkou nezhodovalo s tými mojimi, na tom nezáleži a neznamená to, že bolo niečo „špatne“ a tanečné skupiny musia začať niečo meniť. Samozrejme nehovoriac o skupinách, teda o leadroch skupín (deti za nich nemôžu , ktorí stále nepochopili disciplínu HIP HOP a celý život žiju v Disco ére a neustálimi random pohybmi a nezmyselnými „príbehmi“ strácajú svoj , ale hlavne čas tých detí. Vyzývam lektorov, aby brali zodpovednejšie svoje „lekce tance“ a aby citlivejšie narabali so svojimi zivotnymi odkazmi , nepoužívali vulgárne sexistické songy a neobliekali deti do striptérsych kostýmov. Má to celé dopad, verte mi… Konkrene : choreo „Prvé rande“, v juniorskej kategórii. Sme dobrí preto, lebo nás to baví a je to z nás cítiť, Osobne by som řivítala „Hobby“ nadšenie vo vyšších leveloch a ani naopak by to nebolo zle. Inak moji favoriti boli BDS, Art Factory v kombinácií s b-boys, B-fresh na čele s Dominom a Carloom, Dance Academy Prague,, nie preto že sa vtieram, preto že sú to ľudia, kt. To naozaj žiju a ja im to verím.
Nika Lehotská
Beat Street som hodnotila prvý krát a to len jeden deň (sobota) a najväčší zázitok som mala z malých formácií - street dance extraliga dospelí. Veľmi pozitívny vibe mala formácia Nellyville. Veľmi zaujímavá formácia bola pre mňa aj Bongo Flava. A ešte veľký zážitok som mala z formácie Bandana Hop (Street dance formácie junior).
Zizoe
Za mě letos mezi top choreogorafie patřily juniorský Bandana Hop šátky od B-freshe Carlose a Domina,pak od Lukáše Siváka a Zuzky Al junioři Poppin machine. Protože obě dvě mi přišly nejvíc kreativní ze všech choreografií, co jsem letos mohla spatřit a to ja strašně moc oceňuju. Tvorba v pravém slova smyslu.
Dál pocitově a tanečně z malých dospělých extraligových skupin Nelly od Kala, prtž to mělo skvělej hip hopovej feeling a každej , kdo se na to koukal, měl úsměv od ucha k uchu..Určitě za letošní sezónu mám ráda dancehall choreo Where is my Johny od Reginy, to bylo úplně magický, pro mě takovej ženskej rituál , úplně mě to vtáhlo a tady bych chtěla tanečně vyzdvihnout Martinu Zachrlovou, jak se mě Fidli minule ptal, kterej tanečník mě nejvíc na BS zaujal, tak letos bych tento point dala Mati. I když nestála uprostřed, vždy se moje pozornost na ni ztrhávala, protože z ní šel strašně čistej pocit, kterým zářila.
Oceňuji taky práci Michala Vojíře a skupinu VIVA Jump , tam bych poslala deset bludišťáků, protože je tam strašně znát, jak on do svých dětí tlačí lásku k funku, a technicky s nima pracuje na úrovni dospěláků a ten jejich tanec pak taky tak vypadá.
Ještě mám v hlavě dvě chorošky, který měly za mě moc co do sebe:
· Selection od Fantasy , tam je bezvadná energie, každej do toho šlape a užívá si to, je to najetý do detailu , nikdo nezaváhá a prostě trsá, takže ta energy jde ven a lidi to pohltí.
Letos bylo plno hezkých a kvalitních choreografií, které jsem tu ani nenapsala:), takže za mě super sezóna, jen během prvních myšlenek mi vyběhly hlavně tyto.
A finálně bych chtěla upřímně říct, že Beat Street je pro mě nejvíc srdcová choreo soutěž, co v Čechách kdy byla, ještě jsem nezažila, že by ji někdo předčil:). Styl, myšlenka, každej rok nějaká vychytávka. Myslí se tu na tanečníky více než na efekt a to je pro mě moc důležitý:).Fidli je prostě srdcař a je to tam znát.
Nejúspěšnější
street dance teamy a choreografové
BEAT STREET 2017
MISTŘI ČR extraliga:
STREET DANCE FANTASY DANCE STUDIO
Selection/ Bee & Mathew
IDO HIP HOP BEAT UP OSTRAVA
In my dark mind/ Filip Růžička
STREET SHOW BEAT UP OSTRAVA
Makeba/ Filip Růžička
STREET MALÁ F. DANCERS 4 YOU PRAHA
Dance on my own/ TOTEM
JUNIOŘI
STREET DANCE B – FRESH BRNO
Bandana hop/ Carlos & Domino
IDO HIP HOP MAGIC FREE GROUP
Music heaven/ / Pavla Loučková
STREET SHOW DANCERS 4 YOU PRAHA
We are all different and that's
beautiful, don`t be blind/ NIKA & KATIE
STREET MALÁ F. B-SOUL ACADEMY LIBEREC
The power of quickness/ Daniel "Danny" Jakubec
DĚTI
STREET DANCE Fantasy DC Praha
Back in 2000s/ Zuzana Al Haboubi, Luke Brown
IDO HIP HOP MAGIC FREE GROUP
Cross the line/ Pavla Loučková
STREET SHOW MAGIC FREE GROUP
Nerozlišuj to/ Pavla Loučková
STREET MALÁ F. TŠ ROXTON
STILL IN/ Roxy Sadirová
STREET DANCE HVK2 B - Fresh Brno
GRAMOPHONDEZIE/ Veronika Opluštilová
STREET SHOW HVK2 SPIDER DANCE COMPANY Plzeň
Starci na chmelu
Ivana Pokorová, Jana Vinšová
MINI
STREET SHOW TŠ ROXTON
MINI BAGS/ Roxy Sadirová
STREET SHOW MAGIC FREE GROUP
PRODUKCE Říše snů/ David Somberg
Celkové výsledky BEAT STREET:
http://dcs.czechdance.org/akce-seznam.cdo
Ještě jednou moc Všem děkuji za účast . MILUJEM TO STEJNÝ MILUJU VÁS Děkuji celému mému teamu (zejména Nicol Müllerové a Karel Holešovský). Těšíme se na příští rok a gratulujeme všem vítězům! Hurrááááááá .
Fidli organizátor BT , BEAT UP